ارسال پاسخ

۲۹ مهر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3158

pvc-asso.ir

کاهش 76 درصدی انتشار گاز گلخانه ای با تولید لوله های  PVC زیستی در گوتنبرگ

شرکت Pipelife لوله های PVC را با استفاده از مواد اولیه 100 درصد عاری از خوراک فسیلی تولید کرده که یک گام بزرگ در جهت کاهش ردپای کربن محسوب می شود.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: با استفاده از این لوله ها در پروژه ی HOPE در گوتنبرگ، شهرداری قصد دارد یک پیش دبستانی با استفاده از مواد عاری از خوراک فسیلی به عنوان بخشی از استراتژی بلند مدت آب وهوا در شهر بسازد و انتشار گازهای گلخانه ای  ناشی از مواد مصرفی خود را  تا سال 2050 تا 75% کاهش دهد.

 

عملکرد زیست محیطی خوب تا عالی

PVC برای بسیاری از کاربردهای لوله در پروژه های ساختمانی و زیر بنایی ماده ای انتخابی است و با توجه به مزایای بیشمار این پلیمر نسبت به سایر مواد تعجب آور نیست. لوله های  PVC با عمر مفید بیش از 100 سال قابل اعتماد و با دوام هستند می توان آنها را در انواع مختلف کاربردهای خانگی و صنعتی از جمله آب آشامیدنی ، آبیاری ، فاضلابی و حفاظت از کابل و ... استفاده کرد. همچنین در مورد مسائل زیست محیطی PVC در مقایسه با سایر مواد موجود امتیاز بالایی دارند و هنگام در نظر گرفتن کل چرخه زندگی ( از گهواره تا گور) و قابلیت بازیافت لوله های  PVC، انتشار گاز گلخانه ای نسبتا کوچک دارند. با این وجود یک واقعیت انکار ناپذیر این است که لوله های  PVC با مواد اولیه مبتنی بر خوراک فسیلی تولید می شوند. با استفاده از  PVC زیستی  از مواد اولیه 100% تجدید پذیر اتیلن، عملکرد زیست محیطی این لوله ها از خوب به عالی ارتقا می یابد.

 

ردپای کربن برای نصب لوله های  PVC، 76% کاهش می یابد

پروژه ی HOPE فرصتی مناسب برای Pipelife بود تا عملکرد زیست محیطی لوله های  PVC را به سطح دیگری برساند. شهرداری گوتنبرگ این پروژه را به عنوان بخشی از استراتژی بلند مدت آب و هوای شهر آغاز کرده است و هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از مواد مصرفی تا سال 2050 به میزان 76٪ است. با این هدف بلند پروازانه برای تاسیس یک مدرسه ابتدایی عاری از مواد فسیلی، روندها و مواد مختلف پایدار در ساخت استفاده شد وجمعی از کارشناسان پایداری، نوآوران، کارافرینان و تامین کنندگان برای ایجاد یک ساختمان کاملا پایدار گرد هم آمدند. Pipelifeسوئد ماموریت داشت لوله های PVC را برای این پروژه تهیه کند که برای فاضلاب و زهکشی سیلاب به کار گرفته می شد. برای تولید لوله های پی وی سی زیستی پروژه HOPE ، ماده اولیه کاملا تجدید پذیر از تولید کننده محلیINOVYN با  PVC بازیافتی ترکیب شد.  PVC تولیدی INOVYN یک گرید تخصصی از PVC است که از مواد تجدید پذیر حاصل از پسماندهای چوبی صنعت جنگلداری تولید می شود. با استفاده از این مواد در انتشار گاز گلخانه ای تا 90% بیشتر در مقایسه با  PVC تولید شده متداول صرفه جویی می شود که در میزگرد مواد زیستی پایدار(RSB) نیز تایید شده است.

 

.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط